آب ‌و هوا و بهترین فصل سفر به کربلا

کشور عراق به‌جز بخش‌هایی از شمال، آب‌وهوای صحرایی دارد. زمستان‌های این شهر خنک و سرد و تابستان‌های آن گرم و خشک است. دمای هوا در تابستان گاهی به ۴۵ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در زمستان نیز دما بالاتر از 21 درجه سانتی‌گراد نمی‌رود و در شب‌ها به 2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
در مناطق کوهستانی و شمال عراق برف و باران‌هایی در تابستان می‌بارد و این موضوع گاهی سبب طغیان رودها می‌شود. به‌طورمعمول بارندگی در این شهر کم است و بیشتر در فصل زمستان رخ می‌دهد.
کربلا شهری مذهبی و مقدس است به همین دلیل در تمامی طول سال می‌توان به آن سفر کرد. اما در ایام خاص همچون محرم و اعیادی مثل عید قربان، عید نوروز، عید فطر و دیگر موارد کربلا شلوغ‌تر از دیگر ایام سال است. در این زمان قیمت تور کربلا و سایر خدمات گردشگری همچون اقامتگاه‌ها و دیگر موارد گران‌تر می‌شود.
از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به کربلا ماه‌های فروردین، مهر و آبان است. از نظر مذهبی نیز بهترین زمان سفر به کربلا ماه‌های محرم و صفر و ماه‌هایی است که اعیاد یا مراسمات مذهبی در آن برگزار می‌شود.
از نظر وجود جمعیت و شلوغی باید گفت که کربلا در بیشتر روزهای سال شلوغ و مملو از زائر است. اما در ماه‌های تیر، مرداد، دی و بهمن اگر مراسم مذهبی وجود نداشته باشد، کربلا خلوت‌تر است.
برای سفر به این شهر بهتر است از کاروان‌ها و تورهایی استفاده کنید که شرکت‌های گردشگری ارائه می‌دهند. این مدل سفر ارزان‌تر است و با وجود بیمه‌ای که دارد، امنیت شما تضمین می‌شود.